O «καρπός» του digital marketing

Για να φτιάξεις τον αγαπημένο σου καφέ, χρειάζεσαι ένα ή μάλλον πολλούς καρπούς ψημένους από καφέ. Ο καρπός του καφέ έχει διαφορές ως προς την ποικιλία, την προέλευση, το ψήσιμο, το χρώμα, την υγρασία, το καβούρδισμα…Όποιες και αν είναι, όμως, οι διαφορές του πάντα αποτελεί τη «βάση», την πρώτη ύλη για το αγαπημένο μας ζεστό ή κρύο ρόφημα…

Ποιος είναι ο «καρπός» του digital marketing?

Τι αποτελεί καρπό όμως στο digital marketing? Είναι η ιδέα;; Είναι το background;; Είναι οι σπουδές;; Είναι η εξειδίκευση;; Είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών;;;

Ας ξεκινήσουμε from scratch…

Η βάση, ο καρπός του «digital coffee» είναι η θέληση, η υπομονή και ένας υπολογιστής…

Εντάξει, δεν είναι μόνο αυτά. Χρειάζεσαι και εκπαίδευση, μία γενική εικόνα όλων των επιμέρους τμημάτων.

Για το digital coffee, ο καρπός του digital marketing είναι να έχεις ένα marketing mindset. Μία γενική εικόνα, μία συνολική «ιδέα» του τι είναι μάρκετινγκ. Ναι, πρέπει να ξέρεις ποια είναι το product, το placement, το promotion και το price σου. Ναι, δυστυχώς δεν φτάνει ένα φοβερό banner και ένα copy 125 χαρακτήρων για να κάνεις digital marketing.

Πρέπει να γνωρίζεις ότι το μάρκετινγκ δεν είναι διαφήμιση. Το μάρκετινγκ περιέχει κάτι το στρατηγικό και δημιουργεί προϊόντα για τις υπάρχουσες ανάγκες των πελάτων. Η διαφήμιση δημιουργεί ανάγκες. Όπως, η ανάγκη σου για γλυκό κάθε φορά που βλέπεις στην τηλεόραση διαφημίσεις σοκολάτας. Ή εν προκειμένω, η ανάγκη σου αλλά και μου για ένα ή πολλά espresso shots.

Άρα, θα πρέπει να υπάρχει ένα background Marketing για να έχεις μία συνολική εικόνα ακόμα και για το digital marketing. Ποια digital κανάλια θα επιλέξεις ή που τοποθετείται το προϊόν ή υπηρεσία που θες να διαφημίσεις είναι μάρκετινγκ οπτική. Η έρευνα που θα κάνεις για sites παρόμοια με του πελάτη σου ή με το δικό σου είναι μάρκετινγκ και λέγεται έρευνα ανταγωνισμού σε ένα basic επίπεδο.

Ο «καρπός» του μάρκετινγκ

Δεν είναι απαραίτητο να έχεις σπουδές στο marketing. Έτσι κι αλλιώς είπαμε ότι o digital marketing ninja χρειάζεται κάποιο course και τα υπόλοιπα εντάσσονται πολύ απλά στο «γούστο», το creativity και να «καταλαβαίνει αριθμούς». Εντάξει, και να είσαι familiar με όλα τις πλατφόρμες και εργαλεία που καλείσαι να χρησιμοποιείς καθημερινά.

Ξεκίνα το digital coffee σου με καλό και ποιοτικό καρπό. Αγόρασε ή δανείσου από φίλους, γνωστούς ή από βιβλιοθήκες πανεπιστημίων κλασικά βιβλία μάρκετινγκ όπως Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Marketing Basics, Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Στρατηγικό Μάρκετινγκ. Δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξεις σε βιβλιογραφία και συγγράμματα ακαδημαϊκά. 1 βιβλίο είναι αρκετό για να σου δώσει την κατεύθυνση και το mindset που χρειάζεσαι ως ένα digital marketing ninja.

Η γνώση (του…μάρκετινγκ) είναι δύναμη ακόμη κι αν είσαι επιχειρηματίας, γραφίστας, έχεις ένα eshop, υπηρεσίες ομορφιάς στο instagram ή σε ο,τιδήποτε άλλο δραστηριοποιείσαι.

Stay tuned για τα επόμενα digital coffee shots!

Αρέσει σε %d bloggers: